top of page

Abs are made in the kitchen: Groene smoothie & Spinazie-gerecht

"Abs are made in the kitchen"

absaremadeinthekitchennotinthegym.png

Dit is zo waar. Je kan nog zo hard trainen, maar als je zoveel slechte voeding naar binnen werkt, dan krijg je die platte buik echt niet hoor!

Mijn tip: Eet veel groene groentes, maar wel vers!

Ga dus niet voor spinazie uit de vriezer, maar koop verse bladspinazie.

Hier is altijd wel wat van te maken. Ik heb hieronder een aantal recepten met ontzettend veel vitamines en deze recepten gaan ook aan het werk voor jouw platte buik!

20140220-074918.jpg

Ontbijt

Als ontbijt eet ik altijd een kommetje met cruesli met daarnaast een vers geperste smoothie.

Vanmorgen had ik er ƩƩn met de volgende ingerdiƫnten:

een scheutje sinaasappelsap

1 banaan

1 appel

1 passievrucht

1 kiwi

Het was Ć©Ć©n van de lekkerste smoothies die ik tot nu toe heb gemaakt. Ontzettend goed voor een fresh kick start of your day!

Ik eet er altijd wel een kommetje met cruesli bij, zodat ik wat te kouwen heb naast de smoothie.

smoothie.jpg

Groene smoothie

Omdat ik zo een fan ben van smoothies, eerst nog een groene smoothie.

Deze zijn ontzettend lekker en bevat ook alweer ontzettend veel groenten en fruit.

Dit is een goed tussendoortje! Veel beter voor je lichaam (en je platte buik) als je kiest voor een groene smoothie in plaats van een chocoladereep!

Wat heb je nodig:

Een glas water

200 gram verse bladspinazie

Ć©Ć©n banaan

250 gram ananas

Zorg er wel eerst voor dat je bladspinazie al is gemalen door de blender, voordat je de rest erbij stopt. De banaan en ananas kunnen er namelijk voor zorgen dat je blender niet bij sommige stukjes bladspinazie kan.

groenesmoothie.jpg

Deze smoothies wilde ik echt even met jullie delen, omdat ik het de lekkersten tot nu toe vindt. Ik zal nu gewoon verder gaan met gezonde recepten voor het diner.

Pasta met spinazie, wortel en pesto

Een groene pasta! Ja, lekker!

Wat heb je nodig:

Pasta (penne, ravioli, maakt niet zoveel uit), 100 gram

Bladspinazie, 150 gram

Wortelen, twee stuks

Rode ui, 1 stuk

Pesto, 1 eetlepel

Je kan beginnen met de pasta koken en de groentes snijden.

Dan gooi je een klein scheutje olie in een koekenpan.

Daar bak je de spinazie in, goed bestrooien met zout en peper.

De worteltjes en rode uit doe je er ook bij.

Als alles klaar is, dan maak je het af met een halve eetlepel pesto.

Goed roeren en klaar.

Zodra je de pasta hebt afgegoten, roer je de groentes erdoorheen.

Dan de andere halve eetlepel pesto erbij en klaar!

TIP: Je kan het ook afmaken met wat mozzarella erbij.

Mocht je nou niet van de vegetarische gerechten zijn en je moet er vlees of vis doorheen hebben (zoals mijn zusje OnceUponAFoodie), dan is kippendij een goede keuze hiervoor!

screen-shot-2013-03-06-at-8-55-22-am.png

Laten jullie me weten hoe jullie het vonden?

Liefs Sylvahna, Go Work It

P.S. The result:

diner.jpg

Featured Posts
Recent Posts
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram App Icon
bottom of page