top of page

Run Run Run: Hardloop-addict

Voordat ik begon met hardlopen was ik helemaal niet van het sporten. Ik vond het altijd vervelend om daar in de sportschool te staan met die ontzettende rode tomatenkop van mij. Ik kon er niet omheen en nu nog steeds niet.

De sportschool is gewoon niks voor mij. Groepslessen ook niet, vanwege mijn wisselende dagen en tijden op het werk.

Ik heb het geprobeerd hoor. Dan ging ik één keer, maar de week erop moest ik werken en dan haakte ik eigenlijk alweer af. Eigenlijk ben ik al op zoek van kinds af aan welke sport nou voor mij is weggelegd. Ik heb werkelijk waar alles gedaan. Van paardrijden tot karate. Ik wist het gewoon niet.

Tijdens deze zoektocht was ik wat aan het surfen en kwam ik terecht op een aantal blogs van meiden die aan hardlopen deden.

Deze meiden inspireerden mij ontzettend om ook te gaan hardlopen dus dat deed ik.

DOcember

Voordat ik het wist deed ik mee aan de DOcember challenge van GirlsLove2Run.com. Dat hield in 70K hardlopen in de maand December. Iedereen om me heen zei dat ik gek was. 70km? Hoe zou ik dat ooit moeten gaan doen? Ik maakte een planning en zo begon ik aan mijn 70km. Ik begon met 3 rondjes van 3K. Daarna gooide ik de kilometers omhoog naar 6K. Nadat ik deze ook wel goed onder de knie had, ging ik verder met 8K.

Deze vindt ik nog steeds het lekkerst. Lekker 8km door de natuur hardlopen. HEERLIJK! Ik heb de DOcember challenge gehaald en daarmee iedereen uitgelachen die mij heeft uitgelachen. HA!

Na de challenge

Nu was de vraag van iedereen of ik nu ging stoppen of doorging met hardlopen. Ik had toch immers mijn doel bereikt en de challenge gehaald? Stoppen? Nee. Het liefst nooit meer! Ik vindt het echt fantastisch om te hardlopen. Heerlijk die knop omdraaien en je verstand op 0. Alleen maar rust. Een gevoel van vrijheid en een gevoel van zelfverzekerdheid. Ik ga het liefst minimaal drie keer per week hardlopen en vul ik de rest op met krachttraining.

Deze week is het de planning: Afgelopen dinsdag 8K, aanstaande vrijdag 5K en zondag weer 8K.

twente natuur2.jpg

Afgelopen dinsdag

Na enige tijd niet gelopen te hebben (een week ongeveer) mocht ik dinsdag weer. Ik wilde eigenlijk maandag al gaan, maar toen stond er nog steeds een flinke storm. Door deze storm heb ik het al 3 dagen moeten verzetten! Niet meer! Ik moest en zou dinsdag gaan!

Nou, natuuurlijk de gehele dag enorme regenbuien. Ik pakte mijn Buienradar app erbij en daar werd aangegeven dat het vanaf 15:00 uur minder zou worden en dat het om 18:00 uur helemaal droog was.

Bij ons is het vanaf 16:30 uur donker. En als ik zeg donker, dan bedoel ik ook echt donker. Wij hebben geen licht op mijn hardlooproute. Dat zag ik niet zo zitten. Geef mij dan maar een beetje regen! Dus ik ben om 15:00 uur de deur uit gegaan. Het is letterlijk geen seconde droog geweest, maar wat heb ik genoten! Het was echt heerlijk! Zelfs de regenspetters vond ik lekker. Ik kan dan ook niet wachten om morgen weer te gaan! Vandaag wordt het een intensieve krachttraining binnen, maar morgen ga ik weer op pad!

Zijn jullie ook zo verslaafd aan deze heerlijke sport?

Liefs Sylvahna, Go Work It


Featured Posts
Recent Posts
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram App Icon
bottom of page