top of page

Travel: Antwerpen

Zoals jullie misschien al eerder hebben gelezen, ga ik in Maart een paar dagen naar Antwerpen. Ik ga niet gauw onvoorbereid op reis, dus ik heb al de leukste dingen uitgezocht en opgeschreven. Heb jij het ook in de planning om binnenkort naar Antwerpen te gaan of vindt je het gewoon leuk om dingen te lezen over reisbestemmingen? Lees dan snel verder!

Hotels

Je hebt in zulke steden altijd veel keuze in hotels. Vaak ga ik met een stedentrip naar een simpel hotelletje in het centrum, maar deze keer is het voor de verjaardag van mijn vriend, dus ik wil het allemaal een stukje specialer.

Luxe

Met dit in gedachten heb ik gekozen voor het Ramada. Het is een 4-sterrenhotel met een fitness-ruimte en een sauna. Van de fitness ga ik natuurlijk wel even gebruik maken (als mijn vriend nog slaapt) haha. De sauna waarschijnlijk ook wel, maar dan samen.

Het is dus een mooi en groot hotel met veel luxe.

ramada-plaza-antwerp.jpg

Simpel

Natuurlijk heb ik ook uitgezocht welke simpele hotels er zijn in het centrum.

Als ik niet iets speciaals te vieren had gehad, dan zou ik hoogstwaarschijnlijk gekozen hebben voor het Century Hotel. Prima hotel gelegen in het centrum. Gewoon een simpel hotel voor een citytrip Antwerpen.

The Jane

Dat is natuurlijk waar het (bij onze reis) voornamelijk om gaat! The Jane.

Restaurant van Sergio Herman, het idool en grote voorbeeld voor mijn vriend. We hebben een tafeltje gereserveerd om 19:00 uur en zullen 8-gangen gaan eten. Dit zal waarschijnlijk niet nog eens voorkomen, dus als je het doet, moet je het goed doen!

Ik heb bij het reserveren ook vertelt dat het voor de verjaardag van mijn vriend is, dus ik ben benieuwd waar ze mee komen!

Thejane.jpg

Bezienswaardigheden

Dit zal mijn eerste bezoek worden aan Antwerpen, dus ik zal langs veel toeristische attracties gaan! Ik heb ze voor mezelf en jullie even op een rijtje gezet:

- Diamantmuseum. Antwerpen is de stad van de diamanten. Dan moeten we natuurlijk wel langs het Diamantmuseum!

Een museum waar te zien is hoe ze de diamanten slijpen etc.

- Onze-lieve-vrouwe kathedraal. Deze schijnt fantastisch mooi te zijn en aangezien ik een liefhebben ben van Parijs en dus ook van de Notre Dame, ben ik gek op mooie kathedralen.

- Rubenshuis. Het woonhuis van Peter Paul Rubens.

Dit schijnt een mooi en historisch gebouw te zijn. Ik ben er erg benieuwd naar.

- Antwerpse Zoo. Vraag me niet waarom, maar ik ben gek op dierentuinen.

Al die mooie diertjes bewonderen vindt ik heerlijk!

- Het steen. Het restant van een grote burcht. Van 1303 tot 1827 is het een gevangenis geweest. Onwijs interessant om daar een kijkje te gaan nemen!

Mijn reis staat gepland op 2 maart. Wanneer ga jij deze bijzondere stad bezoeken?

Liefs Sylvahna, Go Work It


Featured Posts
Recent Posts
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram App Icon
bottom of page